Pomembnost pravilne hoje za zdravo življenje

Pravilna hoja in učinkovito gibanje sta izrednega pomena za kakovostno življenje. Naša fizioterapevtka Ana Jeras, ki opravlja tudi fizioterapevtske obravnave in terapije na tem področju, je na to temo širše spregovorila tudi za spletno stran ČakalneDobe.si.

Kdaj je hoja pravilno izvedena in kdaj ne

Pravilna hoja je visoko nadzorovan gibalni vzorec z usklajenim in ponavljajočim gibanjem, znamenom doseganja določenega mesta. Spodnji del telesa gibanje opravi, zgodnji del telesa pa prispeva k stabilnosti in ravnotežju.

Ko je vzorec naše hoje spremenjen in se položaj telesa nepravilno spreminja, govorimo o nepravilni hoji. Zaradi nepravilne hoje lahko pride do povečane obremenitve sklepov in določenih mišičnih skupin, ki so že sami po sebi preveč izpostavljeni. Te spremenjene obremenitve vodijo v spremembo drže in vzorca hoja, pri čemer je lahko tudi gibanje samo bolj omejeno.

Vzroki in posledice nepravilne hoje

Nepravilna hoja nastane zaradi anatomskih sprememb, ki so lahko prirojene ali pridobljene, ali zaradi posledic nevroloških okvar. Težave se pojavijo tako pri mlajših osebah, ki veliko časa preživijo v sedečem, neaktivnem položaju, kot tudi pri starejših, ki imajo poleg omejene gibljivosti tudi upočasnjeno hojo in krajši korak.

Posledica nepravilne hoje so lahko številne težave in bolečine v stopalih, gležnjih, kolenih in kolkih.

Za odpravo nepravilne hoje lahko zadošča obisk fizioterapevta

»Pogosto z ustrezno manualno terapijo in usmerjeno vadbeno terapijo ter nasveti težave odpravijo ali vsaj zmanjšajo. Nevrološke bolezni pri obravnavi in reševanju težav s hojo potrebujejo drugačne pristope in strategije,« pove Ana.

Fizioterapevt tekom pregleda ugotovi, koliko časa že trajajo naše težave s hojo in s tem povezane bolečine. Po potrebi nas napoti tudi do drugih specialistov, kot sta to fiziater ali ortoped. Ana poudarja, da dlje časa kot trajajo težave, večje je kompenzacijsko gibanje, ki ga telo razvije za gibanje.

Preventiva pred kurativo

Za pravilno in zdravo hojo preventivno poskrbimo tudi sami. Glede na svoje sposobnosti in zmožnosti je priporočeno opraviti približno 10.000 korakov dnevno. Prav tako je zelo pomembno, da se izogibamo dolgotrajnemu sedenju, katerega lahko prekinemo s pravilnim raztezanjem, krajšim sprehodom ali lahko aerobno telovadbo. Na dan bi morali namreč opraviti tudi približno 20 minut visoko intenzivne fizične aktivnosti na dan, ali 150 minut na teden.

O primernih vadbah za vaše razmere in potrebe se lahko posvetujete tudi z našimi specialisti.