Zdravi tudi po petdesetem

Sodoben življenjski slog je precej spremenil pogled na staranje. Čeprav je glava pri petdesetih običajno še mlada, se v telesu pričnejo odvijati procesi staranja. Preberite, kako ohraniti zdravje tudi v obdobju, ki zahteva nekoliko več življenjske modrosti, predvsem kar se tiče zdravega življenja.

Gibanje in prehrana, dva stebra zdravja

V časih naših dedkov in babic je petdesetica na torti predstavljala življenjsko prelomnico. Kmalu zatem je sledila upokojitev, čuvanje vnučkov in čas za vrtna opravila ter druge hobije. Danes petdesetletnike čaka še okoli petnajst let dela v službi, za otroke je poskrbljeno in večina jih je na vrhuncu življenjskih ustvarjalnih moči. Za ohranjanje zdravja po petdesetem je treba poskrbeti za zadostno mero gibanja, opustiti nezdrave življenjske navade in v prehrano vpeljati načela zdrave prehrane.

Preventivni pregled pred začetkom športnega udejstvovanja

»Danes je zavedanje o tem, da redna telesna aktivnost pozitivno vpliva na zdravje, vse bolj v ospredju.« meni dr. Bogdan Ambrožič, dr. med., specialist ortoped iz ambulante Zdravje AS. »Še posebej so opazni dobrodejni vplivi gibanja na kardiovaskularni in gibalni sistem. Vse več starejših se zato odloča za športne aktivnosti, ki pa naj bodo skrbno načrtovane. Starejšim od petdeset let svetujemo, da pred pričetkom rekreativnega športnega udejstvovanja, še posebej, če pred dlje časa ali nikoli niso bili zelo aktivni, opravijo preventivni specialistični pregled pri kardiologu in ortopedu. Še posebej če imajo že znano kronično bolezen, ko je povišan krvni tlak, sladkorna bolezen, popuščanje srca, degenerativne spremembe ali poškodbe sklepov.«

 

Previdnost pri rekreativnih športnih aktivnostih nikoli ni odveč, še posebej pri starejših pa so lahko tudi tvegane. Med izvajanjem lahko pride do resnih težav s kardiovaskularnim sistemom ali poslabšanja težav s sklepi, hrbtenico ali tetivami, zato je potrebno z vadbo pričeti res zelo previdno in počasi stopnjevati intenzivnost, da se telo privadi na novo mero napora. Kako najti motivacijo za vadbo, pa smo v sodelovanju s kondicijskim trenerjem Ivanom Uršičem iz Središča Vitalis že pisali tukaj.

Zdravje na krožniku

Po petdesetem letu se na telesu običajno še bolj poznajo vse pregrehe sodobne prehrane, prav tako telo beleži tudi pretekle užitke. Dejstvo je, da se prebava s starostjo upočasnjuje, telo pa zaradi upadanja mišične mase porablja vse manj energije. Sladkor, vnaprej pripravljeno hrano, mastne in težke obroke naj zamenjajo zdrave maščobe, zelenjava, sadje in v miru pripravljeni obroki, tudi če vam tega ne predpiše zdravnik zaradi posebnih zdravstvenih težav. Saj veste, bolje preprečiti, kot zdraviti.

Zgodnje odkrivanje zdravstvenih težave pospeši okrevanje

Preventivno ravnanje je mnogo boljše od zdravljenja v resnejših fazah bolezni, zato imamo v Sloveniji na voljo kakovostne preventivne presejalne programe, ki lahko bolezen odkrijejo že zelo zgodaj. DoraZora in Svit so brezplačni, zato se jih le udeležite, ko prejmete vabilo. Hiter dostop do specialista je pomemben tudi takrat, ko vas pestijo bolečine, pa vaš osebni zdravnik meni, da lahko na specialistični pregled še počakate. Mesec, dva, tri, včasih celo šest mesecev bolečin in skrbi, preden pridete na vrsto z napotnico v javnem zdravstvenem sistemu. V preventivno ravnanje zato sodi tudi pravočasna sklenitev življenjskega zavarovanja. V okviru zavarovanja  Moj življenjski kasko lahko izberete tudi kritje Specialisti z asistenco, ki vam omogoča:

  • dostop do specialista že v približno desetih dneh,
  • pripadajočo laboratorijsko in drugo potrebno diagnostiko,
  • fizioterapijo, če je potrebna,
  • drugo zdravniško mnenje, kadar imate pomisleke glede diagnoze in zdravljenja,
  • psihološko oskrbo in
  • operacije v skladu z izbranim zavarovalnim paketom.

Ambulanta Zdravje AS je pogodbeni partner zavarovalnice Adriatic Slovenica, zato lahko določene specialistične preglede in ambulantne posege, ki jih krije zavarovanje, opravite tudi pri nas. Če zavarovanja nimate, pa se lahko k našim specialistom naročite tukaj.